Ska ni besöka en färgaffär så gå till den här. Ja om du är i min stad
då vill säga. Här inne får du allt du vill ha, inget är nåt problem och
kundeservicen är FENOMENAL!!! Klickar ni på bilden kommer ni till
hemsidan deras!
Nu när jag skulle skirva det här inlägget så kom jag o tänka på den andra färgaffären vi har här i byhålan. Dom är tammefan lika trevliga där, tänk… kan man ha 2 färgaffärer i samma stad där kundeservicen är så bra? JAPP, i vår stad kan man det!
Jag köper en speciell färg till mina tavlor, det är den färgen jag måste ha, annars kan jag lika gärna skita it! Så bra är den. När jag kommer till NYANSA som färgaffären heter så har dom bara småburkar av den färgen. Jag undrar om dom inte har stora?
”Nej tyvärr, men jag kan beställa in dom om du vill, då är dom här nästa torsdag?”
Jag blir paff och överväldigad av hennes service. Överlag tycker jag man får SÅDÄR service i våra butiker nuförtiden. Eller vad säger ni? Jag återkommer det till det senare i inlägget.
Nu har det tagit ett tag innan jag besökt butiken men så idag åkte jag dit. Hon känner igen mig medsamma jag kommer in. ”Nuuuu har vi färgen här” säger hon och spricker upp i ett stort leende. Hon fortsätter:
”Det kom en kvinna och köpte hela lådan jag beställt in, hon skulle måla tomtar. Tänkte nästan säga att jag ville spara 2 burkar ifall du skulle komma in. Men jag beställde nytt och hade det hemma veckan efter så det var ju tur att det hann hit innan du kom!”
Alltså!!! VA????? Är detta på riktigt? Finns det verkligen såna här serviceinriktade personer kvar i våra butiker?? Jag är överväldigad! När jag sedan betalat så säger hon: ”Jag kommer att fortsätta ta in dom här nu så du vet var du hittar dom i fortsättningen, tänkte nu när du verkligen vill ha stora burkar!” Tror ni jag nånsin mer kommer att gå någon annanstans? NOPE, NEVER!! Jag kommer att fortsätta att handla i hennes lilla butik vafan jag än ska ha. Handlar det om en liten målarpensel jag skulle kunna köpa var som helst så kommer jag envist åka ner till just hennes butik och köpa den lilla jävla målarpenseln!
Nu åtegår vi till de ICKE serviceinriktade. Hörde en diskussion på radion om en tjej som ville byta ut kaffet till juice i ett frukostpaket hon skulle köpa på ett fik. ”NEJ, det går inte!” svarar bruden som jobbar i cafét! Alltså… vad är problemet? Finns det inte juice, eller kostar det mer? Är det de sistnämnda så kan man ju liksom lägga till nån spänn för att få byta ut kaffet. ”Nej, det går inte!” Skämtar hon eller? Är detta service? Vafan gör hon där bruden, byt jobb….
När jag handlar så försöker jag alltid vara lite trevlig sådär, ni vet man hejjar, man kanske ler lite och så kanske man t.o.m drar ett litet skämt för att liksom lätta upp stämningen lite. Har vi då en SIV 63 år som jobbar just denna dagen så går liksom inte skämtet in, hon fräser, fnyser och ser allmänt jävla otrevlig ut! Hon drar fan inte ens på munjäveln! Dessa tanter kan få mig att vilja klättra över disken och dra dom i håret. Typ som en äldre som lär yngre lite vett och sunt förnuft. NU när jag blivit lite äldre så har det hänt att jag sagt: ”Måste du vara så otrevlig?” Det händer oxå att jag blir överdrivet trevlig tillbaka: ”TACK snälla du och ha en jättetrevlig dag!” brukar jag då avsluta med! Finns det ingen chef på detta ställe som talar om för SIV att hon är förjävla otrevlig på sitt jobb, att hon valt ett serviceinriktat yrke och får fan stå för det nu och smila upp sig så folk vill fortsätta handla i den affären!?
Kan inte sånt här förstöra en hel dag?