IRONWOMAN

IRONWOMAN – Vecka 6

Jag kan ha missat någon i vår lista, lägg till om du vet med dig att jag ju för tusan ska vara med där.

Här är vårt IW-gäng!

IW GÄNGET

Karolin – 

Mikaela –

Skatan – 

Camilla –

Sarah –  

Åsali –

Berit – 

Åsa –

Sophia –

Katrin –

Sarah 2 –

Marie –

Esma – 

Katarina –

Marita –

Ewa –

Jennika –

Anna –

Maggda –

Anette –

Som sagt, finns inte ditt namn med så var vänlig skriv i det bland kommentarerna. Vi är alltså ett litet gäng som försöker må bättre. Vi försöker få till träning och motion några gånger i veckan, det är målet. Det kan vara allt ifrån att ta några promenader till att styrketräna hemma, cykla, gå på pass eller vad som. Bara man försöker göra något varje vecka.

IRONWOMAN startades av mig för att jag själv behöver all pepp i världen för att komma igång igen. Jag behöver det för mitt psyke och för min svåra pms. Just nu går det trögt, som fasen. Men jag ger inte upp ändå. Imorgon planerar jag en promenad efter lämning av Milo.

Varje vecka redovisar vi vad vi åstadkommit under veckan som gått. Det ger en lite morot när man vet att det är fler som kämpar. Vill du vara med skriver du in dig bland kommentarer som sagt. Hur enkelt som helst!

Så hur har det gått denna omgång. Nä men det har gått åt helskotta denna omgången. Inte en enda promenad. Ingenting! Det här duger inte. Jag MÅSTE nu. Har precis blivit av med pms:en för denna gången och vägrar ha det som det varit de tre senaste gångerna.

Hur kan det vara så svårt ibland? Jag fattar inte….. det är som att latmasken flyttar in och så blir man inte av med den. Jag har väl haft lite mycket nu också och då är det naturligt att inte hinna men jag vet att man kan prioritera annorlunda. En 30 min promenad får man in var som helst ju.

Jag googlade! För egen motivation. Hittade denna artikel som Karolinska Institutet skrivit. Så jädrans intressant! Det fick mig pepp!

Hur har det gått för er?

Kram Nina

Kommentarer

  1. Karolin

    Hej där.
    Här har jag ökat träningen rejält denna vecka😀.
    2 st pass indoor striding samt ett core pass.
    Samt ca 14 000 steg måndag till fredag.
    Supernöjd!

  2. Berit

    Bra då jag lyckats få till mer träning på vårt mysiga gym i stan. Älskar deras danspass och core träning. Tycker det är perfekt att boka in sig på olika pass för då blir träningen av för att avboka känns jobbigare än att pallra sig dit så det är mitt tips i dag 🙂

  3. Sophia

    Känner så igen mig med latmasken men denna gång har jag gett mig f*n på att jag ska hålla i för jag mår så mkt bättre… jag har kört mitt längsta pass på crosstrainer någonsin, det blev 1.5 timme och 15 km 😄 och innan det hade vi sprungit 5 km så totalt 2 mil denna dag, är överlycklig och tacksam för att jag har en underbar vän som träningskamrat.. sen har det varit korta intervallpass på crosstrainer och styrketräning… lycka till alla tjejer 😊

  4. Camilla Nyström

    Hej, nä det har gått åt skogen för mig, förkylningen har långsamt blivit bättre, men det har varit så galet mycket annat senaste veckan.
    Men nu börjar jag se ljuset i tunneln och ska sätta fart igen!!
    Kram

  5. Marita

    Fyndade superduperbilligt träningskort på Black friday! Men det har bara blivit ett styrkepass och en promenad på hela veckan. Flyttar till helgen så jag har packat och packat.

  6. Katrib

    Hej! Det är inte svårt att hitta anledningar till att inte träna, tyvärr…
    Vad har jag gjort? Hmmm, cyklat 30 min och lite styrketräning, några promenader på ca 3 km. Das var alles!

×

Niiinis Kitchenlife

Nina "Niiinis" Hermansen är entrepenör, influencer och receptkreatör. Deltagit i Hela Sverige Bakar 2012. Driver en av Sveriges största bak/mat-bloggar. Välkommen att ta del av massor med goda recept och livet!

Bloggen driftas av:
Cure Media - Influencers