Marbella

Godmorgon!

Galet tidig morgon här i Marbella. Vi somnade tidigt igår kväll, dock så har jag hattat upp och ned hela natten. Hade en sån galen huvudvärk igår efter att all första nervositet lagt sig. Åt också dåligt på dagen så det blev ingen bra kombo.

Hur gick allt då?

Jo vi flög ifrån Västerås flygplats. Det ligger ca 15 min bilväg från där vi bor så det var nära och smidigt. En gullig liten flygplats men där finns allt.

Vi satt själva på vår rad. Kunde t.o.m få lite fotpill på resan och så somnade vi båda två. Sov bort en timma av flygresan vilket ju var ljuvligt. Lite turbulens hade vi men annars gick allt bra.

Bästa chauffören Rizzi körde oss till vår fina lägenhet i Marbella. Gick snabbt att åka och när vi väl kom fram var det så extremt varmt alltså. Det är högsommar här nu!

Lägenheten är verkligen magiskt fin! Vi har bokat via en sida som heter HÄR. Dom finns på Instagram också!

Först och främst har vi en gigantisk takterass med loungemöber, solstolar och bord att sitta och äta vid. Så lyxigt så det är inte klokt.

I just denna taklägenhet kan man bo upp till 3 personer. Man skulle säkert kunna bo 2 vuxna och 2 barn också. Soffan går nämligen att bädda ut.

Köket är så fräscht. Allt är liksom top notch. Finns inget att klaga på alls. Skulle lätt kunna baka lite här också. Älskar att man kan laga lite mat och njuta av ett vanligt liv liksom, på hotell har man ju inte den möjligheten på samma sätt. Här finns stor frys och stor kyl, ordentlig spis med ugn och rubbet!

Vardagsrummet i anknytning till köket så det är öppna ytor. Stor TV finns också. Till vänster om detta så är det stora panoramafönster ut till den fantastiska terassen.

Så ljust och fräscht sovrum. Har ju sovit en natt nu och det var en jätteskön säng dessutom.

Badrummet är topnotch! Topprenoverat och hur fräscht som helst. Älskar verkligen fräscha badrum.

När vi kikat igenom lägenheten så gav vi oss iväg för att handla frukost och vatten. Affärerna ligger max 1 km bort så det var ju supersmidigt. Sen finns det proppat med restauranger längs hela vägen.

200 meter till stranden har vi också. Dit ska vi ta oss idag. Såå härligt!

Vi åt så gott på Da Bruno som restaurangen hette på vägen hem från affären. Vi var vrålhungriga verkligen så vi måste ha kastat i oss maten.

Efter maten sen så gick vi hem. Jag hoppade i mitt lilla nattlinne och la mig på soffan i vårt svala vardagsrum. Tony gick ut och solade på terassen, som vanligt. Haha….han är galen den där människan. Jag måste ha somnat direkt tror jag.

Nu är klockan kvart över sju på morgonen här och det är verkligen kolsvart utanför. Jag har pratat med Milo som haft det hur mysigt som helst hos mormor och morfar. Så skönt att höra hans lilla röst. ❤️ Messade med ena stora barnet igår kväll som bor hemma hos Majlis och där var allt lugnt. Han tvättade! Det tar sig hörni med curlandet. Härliga tider!

Nu tror jag att det sakta sakta börjar ljusna här. Hör hur fåglarna låter utanför. Ska göra frukost åt oss här sen tror jag kanske att vi tar en liten promenad för att reka läget.