Gigantisk marknad

Godmorgon FINFREDAG!

Ja våra dagar fortsätter här i värmen. Vi har lyckats få en riktigt bra vecka rent vädermässigt.

Sånt här väder lovar det resten av vår vistelse! ❤️☀️

Många har frågat hur det är här i Oktober månad och jag skulle säga att det är fantastiskt! Nätterna och morgnarna är lite kyliga, då har vi en långbyxa och en kofta. Men dagarna är riktigt varma och kvällarna härliga. Igår kväll hade vi 21 grader varmt vid 21 på kvällen. Säsongen slutar här om lite mindre än 2 veckor men det märks verkligen inte. Toppentid att åka om du frågar mig!

Hörni, igår åkte vi till den berömda Inca-marknaden. Vi tog bussen som tog ungefär 45 min. Har en del såna här bilder i min lur. Busstidtabell.

Dock så är det lite si och så med hur vi läser dessa tidtabeller. Haha….igår fick vi vänta i nästan en timma på bussen. Men fram kom vi till slut.

Så otroligt mycket väskor alltså! Jag köpte en jättefin som jag ska visa sen. Det var en enorm marknad med det mesta du kan tänka dig. Väldigt mycket fina kläder som jag hade velat köpa. Så himla fina ponchos och sånt härligt stickat. Men jag får inte med mig hem….får inte plats med mer. Men en väska fick plats.

Djurmarknaderna tittade vi inte på. Mest för Milos skull. Det skulle vara svårt och jobbigt att förklara.

Här satt vi och väntade på att få plats på en restaurang.

Vi lyckades till slut. Jag käkade en sallad, Milo käkade nuggets och Tony en pasta.

Visst ser den fräsch ut? Den var god förutom att de hade vräkt på sallad, hade varit godare med lite mer avokado, tomater och mozzarella.

Vi avslutade sen kvällen hemma med middag och en liten promenad på stranden. Jag bara älskar palmerna!

Vi tittade också på denna oerhört begåvade konstnär. Vi tittade nästan på hela detta konstverk. Han är så otroligt duktig och det var en fröjd att få se honom jobba med sina kolkritor. Idag ska vi göra en sån här på Milo.

Hörni!

Jag har glömt hur hösten var. Blev tvungen att googla lite på om jag knäppt av några bilder på hösten.

Hittade dessa, hade nästan glömt hur vacker hösten kan vara. Dessa bilder är tagna för exakt 4 år sedan!

Men jag ska vara helt ärlig, jag längtar INTE tillbaka hem och till hösten. Jag skulle kunna leva med det här klimatet alltid. Bara åka hem över julen och åka lite skida, sen till det här klimatet igen.

Dock så saknar jag mina stora barn så det gör ont. Igår skickade också en av dem att han saknar oss också. Har kört lite Facetime med de båda för att bara få se dem. ❤️ Har aldrig varit ifrån dem såhär länge, tänk att det skulle ta 21 respektive 19 år att vara det. Saknar vår Majlis också. Hon har det bra därhemma med stora pojkarna så henne är det inget synd om.

Nu ska vi göra oss klara för frukosten! Vi hörs sen igen finisar! Ha en härlig FINFREDAG önskar jag dig från landet ”lördag hela veckan”. ❤️